Når du skal velge den rette kaffemaskinen og kaffeleverandøren for din bedrift, er det flere viktige faktorer å vurdere. Det er avgjørende å sikre at leverandøren kan tilpasse avtaler og kaffeløsninger etter dine spesifikke behov og ønsker. Med et overveldende utvalg av alternativer, kompliserte avtaler og forskjellige kaffevarianter kan det være utfordrende å finne den beste løsningen for din bedrift. Her er noen viktige punkter du bør vurdere før du inngår en avtale med din kommende leverandør.
Er du fornøyd med kaffemaskinen og kaffesmaken?
Vi anbefaler at du besøker leverandørens Showroom for å teste ut både kaffemaskinen og kaffen de tilbyr. Det er viktig at du får sjansen til å se og teste kaffemaskinen før du inngår en avtale. Dette er for å sikre at kaffemaskinen er brukervennlig og oppfyller alle ønsker/krav bedriften din har. Du bør også smake på kaffen som leverandøren tilbyr for å være sikker på at du er fornøyd med kvaliteten og smaken.
Tilbyr kaffemaskinen de kaffevariantene du ønsker?
I dag kan du få kaffemaskiner som lager utmerket latte, cappuccino, te og kakao. De fleste kontorer foretrekker å ha alle disse alternativene tilgjengelige for å imøtekomme både ansatte og gjester. Franke kaffemaskiner gir blant annet muligheten til å tilpasse drikkemeny, slik at man har en kaffemaskin som lager de kaffevariantene din bedrift ønsker å ha på kontoret.
Hvor mye tid må du bruke på rengjøring av kaffemaskinen?
Kaffemaskiner som brygger fersk kaffe krever daglig rengjøring. Mange kaffemaskiner ble opprinnelig utviklet for profesjonell bruk, og derfor kan de være mer tidkrevende å vedlikeholde. Spesielt kaffemaskiner som bruker ferskmelk krever ekstra tid når det gjelder rengjøring. En praktisk løsning er å velge en kaffemaskin med et automatisk rengjøringssystem. Våre Franke kaffemaskiner er utstyrt med EasyClean rengjøringssystem for en mer hygienisk og tidsbesparende vedlikeholdsrutine.
Hva sier kundene om leverandøren?
Det er alltid lurt å undersøke kundeanmeldelser og referanser for å få innsikt i kundenes erfaringer med leverandøren. Mangel på synlige referanser kan være et varselssignal. Ta deg tid til å utforske hva tidligere kunder har sagt om leverandøren, og se etter tilbakemeldinger på sosiale medier for å vurdere kundetilfredsheten.
Er vedlikehold inkludert i avtalen (avkalking, kvernkontroll, filterskift)?
Du vil unngå uventede kostnader og bryderi med nødvendig vedlikehold av kaffemaskinen. Forsikre deg derfor om at avtalen klart definerer hvilke vedlikeholdstjenester som er inkludert, og at du er komfortabel med det vedlikeholdsansvaret du vil få.
Hvor raskt kan kaffemaskinen servere en kopp kaffe?
For bedrifter med mange ansatte er en effektiv kaffemaskin viktig for å unngå lange køer. De fleste kaffemaskiner bør kunne levere en kopp kaffe eller filterkaffe på under 30 sekunder. Kaffemaskiner som Franke A600 og Franke A800 er gode maskiner for større bedrifter som drikker mye kaffe.
Hva er leverandørens responstid for service?
I tilfelle kaffemaskinen skulle få problemer, er det viktig å vite hvor raskt leverandøren kan respondere og utføre reparasjoner. Sørg for at du spør leverandøren om hvor lang responstiden er, hva reglene er for førstegangsreparasjon og om de kan garantere at du vil få en respons innen en maksimal tidsperiode.
Kan leverandøren tilby variasjon i kaffetypene i avtalen?
Det er viktig å ha muligheten til å variere kaffetypene i avtaleperioden, slik at du ikke er låst til én type kaffe. Sørg for at avtalen din er fleksibel nok til å tilfredsstille dine ønsker når de endrer seg.
Del dette innlegget